جملات عاشقانه ، سخنان ناب ، سخنان بزرگان ، سخنان سنگین

جملات عاشقانه ، سخنان ناب ، سخنان بزرگان ، سخنان سنگین

فلسفه , سخن از بزرگان , حکمت . , سخنان آموزنده , حکما , فلاسفه .حکمت . جملات فلسفی زیبا, جملات قصار زیبا, سخنان بزرگان
جملات عاشقانه ، سخنان ناب ، سخنان بزرگان ، سخنان سنگین

جملات عاشقانه ، سخنان ناب ، سخنان بزرگان ، سخنان سنگین

فلسفه , سخن از بزرگان , حکمت . , سخنان آموزنده , حکما , فلاسفه .حکمت . جملات فلسفی زیبا, جملات قصار زیبا, سخنان بزرگان

اختلاس میلیونی یک کارمند از شرکت هواپیمایی دولتی


زنی که متهم است با سوءاستفاده از سمت دولتی خود و انجام عملیات متقلبانه به اختلاسی میلیونی از یک شرکت هواپیمایی دست زده است، پس از ماه‌ها پیگیری به همراه همسرش، بازداشت و در مقابل بازپرس دادسرای فرودگاه اعتراف کردند.

به گزارش ایسنا، مدتی قبل، مسوولان مالی یکی از شرکت‌های هواپیمایی دولتی به مسوول کامپیوتر واحد پرداخت حقوق بازنشستگان این شرکت مظنون شده و رفتار وی را تحت نظر گرفتند.

با بررسی‌های بیشتر مشخص شد این زن با افتتاح دو حساب بانکی به نام‌های شوهر و برادر شوهر خود، مبالغی را ماهیانه به عنوان حقوق بازنشستگی به این دو حساب واریز می‌کند.

طی هماهنگی‌های لازم با ماموران حراست این شرکت دولتی، سیستم رایانه‌یی این کارمند مدتی قطع شد که بلافاصله پس از قطع سیستم، کارمند مذکور متوجه پی‌گیری‌های ماموران حراست شده و طی اقدامی ناگهانی از شرکت متواری شد.

با طرح موضوع در دادسرای ویژه‌ی فرودگاه‌های کشور، پرونده به لحاظ اهمیت موضوع که بحث از بین رفتن حقوق بیت‌المال بود، به قاضی بهروز مهاجری، بازپرس شعبه‌ی اول بازپرسی سپرده شد و بازپرس نیز دستور انجام تحقیقات را به ماموران وزارت اطلاعات صادر کرد.

در بررسی‌های اولیه، ماموران متوجه شدند که همسر این زن در کشور ونزوئلا به سر می‌برد و منزل وی نیز در تهران به صورت شبانه تخلیه شده، لذا اثری از وی نیافتند.

با انجام تحقیقات فنی، مشخص شد متهم در آپارتمانی واقع در غرب تهران که ساکنان آن همگی از اقوام شوهرش بودند، مخفی شده و به این ترتیب ماموران جهت دستگیری وی به محل مذکور مراجعه کردند اما هنگام حضور در محل، با آپارتمانی مواجه شدند که درب آن از بیرون قفل و زنجیر شده بود.

با اخذ دستور قضایی، ماموران وارد منزل شده اما متهم که بازیکن یکی از باشگاه‌های معروف والیبال است، با استفاده از ورزیدگی بدن خود و سوءاستفاده از تاریکی شب، فاصله‌ای سه متری از پنجره‌ی طبقه‌ی سوم تا پشت‌بام منزل همسایه را پرش کرده و پا به فرار گذاشت.

در پی فرار متهم، ماموران، مراقبت‌های متمرکزتری را آغاز کردند تا آن‌که متوجه شدند این زن به همراه همسرش به تازگی از ونزوئلا بازگشته و در یک منزل ویلایی واقع در حوالی نوشهر به سر می‌برد.

با اخذ نیابت قضایی،‌ ماموران به محل اعلام شده مراجعه کرده و با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی دادسرای نوشهر توانستند طی عملیاتی غافلگیرکننده، هر دو متهم را بازداشت و به مقام قضایی در دادسرای فرودگاه تحویل دهند.

این دو متهم در بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کردند و متهم اصلی در جلسه‌ی بازپرسی اظهار کرد که از اواخر سال 85 به خاطر زیاده‌خواهی و چشم و هم‌چشمی با اقوام، دست به این اقدام زده و از این رهگذر 3 میلیارد ریال اختلاس کرده است.

قاضی مهاجری با تایید این خبر به ایسنا گفت: اختلاس صورت گرفته توسط این زن از سوی ماموران وزارت اطلاعات تایید شده و لازم است که از ماموران به پاس زحمات شبانه‌روزی برای دستگیری متهم در ایام پایانی سال تقدیر و تشکر شود.

وی با بیان این‌که اتهام این کارمند، اختلاس و سوءاستفاده از موقعیت شغلی است، اظهار داشت: لازم است مسوولان نهادهای دولتی با نظارت بیشتر بر کارمندان، مواردی را که احساس می‌کنند اقدام مجرمانه‌ای در حال وقوع است سریعا به دستگاه قضایی منعکس کنند تا هزینه، نیرو و زمان کمتری جهت انجام اقدامات قانونی صرف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد